FAQ

Veelgestelde vragen

Helpdesk

Waarom was er eerst iemand beschikbaar en toen ik belde niet?

Naar aller waarschijnlijkheid was iemand net iets sneller, onze excuses. Het advies is om de tekst scherp in de gaten te houden. De informatie wordt elke 10 seconden automatisch ververst.

Kan ik een factuur krijgen?

Nee, de kosten voor het bellen worden belast door uw telefoonmaatschappij en zijn op die factuur terug te vinden. Je kunt desgewenst een overzicht van de gesprekken en tijdsduur opvragen.

Wat zijn de kosten?

De kosten voor het bellen met Mac-Helpdesk zijn 90 cent per minuut plus de eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon. Deze kosten worden aan het begin van het gesprek herhaald.

Waarom kost de helpdesk geld?

We zijn een onafhankelijke helpdesk voor Apple gebruikers en het 0900-nummer is onze enige inkomstenbron. Het concept is simpel, voor 90 cent per minuut ontvang je directe hulp over de telefoon zonder dat je last hebt van voorrijkosten of een minimale afname van een uur. Je betaalt voor de tijd dat je met ons belt, zonder abonnementskosten of facturen achteraf.

Hoe werkt het na 5 minuten wachten teruggebeld worden?

We doen er alles aan om je zo spoedig mogelijk te woord te staan. Door fluctuerende drukte kan het zijn dat je langer moet wachten dan gemiddeld. Wij vinden dat jij niet de dupe hoeft te worden van deze tijdelijke drukte. Om die reden geven we je de mogelijkheid om na vijf minuten wachten aan te geven of je teruggebeld wilt worden. Je kunt dan kiezen of je dit zo snel mogelijk wil laten gebeuren, of op een dagdeel naar keuze. Daarnaast heb je altijd de mogelijkheid om te blijven wachten als je dat liever hebt.

Moet ik betalen voor het wachten?

Het is helaas technisch onmogelijk om op een 0900 nummer geen kosten in rekening te brengen voor de wachttijd, al zouden we dat wel graag willen. Uiteraard doen we er alles aan om je zo spoedig mogelijk te woord te staan èn bieden we je de mogelijkheid om teruggebeld te worden na vijf minuten wachten.

Kan ik jullie bellen vanuit het buitenland?

Ons 0900 nummer is niet vanuit het buitenland te bereiken. Om die reden hebben we een prepaid systeem waarmee je van tevoren tegoed kunt inkopen om vervolgens met ons te bellen, vanaf elke locatie in de wereld! Lees meer over het prepaid systeem.

Als ik opnieuw bel, krijg ik dan dezelfde persoon aan de lijn?

Dat kunnen we helaas niet garanderen. Wel noteren we op basis van je telefoonnummer wat er in een gesprek gebeurt zodat onze werkzaamheden overdraagbaar zijn naar andere collega’s.

Geholpen worden op afstand

Is meekijken op afstand veilig?

Het meekijken op afstand gebeurd met behulp van het programma TeamViewer. Dit is wereldwijd het meest gebruikte programma voor spontane meekijk-sessies op afstand. Teamviewer neemt alle maatregelen om dat veilig te laten verlopen. Zo zijn de sessie met 256bit AES versleuteld en wordt er gebruik gemaakt van een dynamisch sessiewachtwoord om onrechtmatige toegang te voorkomen.

Kunnen jullie alles zien?

Ja we zien alles, op die manier kunnen we je zo goed mogelijk helpen. Zijn er privacy-gevoelige zaken te zien die niet met het probleem te maken hebben adviseren we je deze te sluiten.

Hoe werkt het meekijken op afstand met de ondersteuningsplugin?

Heel eenvoudig. We kunnen met je meekijken op Mac’s of Windows PC’s met behulp van onze ondersteuningsplugin. Deze kun je rechts bovenaan deze website downloaden. Op het moment dat je de plugin opent zie je een ID nummer en een wachtwoord. Met deze combinatie kunnen wij éénmalig met je meekijken en eventueel de computer overnemen. Je houdt ten aller tijden zelf de controle over je computer.

Tevredenheid

Wordt mijn probleem gegarandeerd opgelost?

Uiteraard doen we er met ons hele team alles aan om je probleem te verhelpen, maar soms zijn er factoren waar wij geen invloed op hebben, zoals een compatibiliteitsprobleem of defecte hardware. We zullen je in dat geval wel voorzien van het best mogelijke advies.

Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Neem contact met ons op via ons contactformulier en we zullen zo spoedig mogelijk de klacht in behandeling nemen.

Kan ik jullie aansprakelijk stellen?

Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat we zijn uitgegaan van de door jouw verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor ons kenbaar behoorde te zijn. Ook zijn we niet verantwoordelijk voor verlies van gegevens en/of de schade die hieruit voortvloeit. We gaan er van uit dat je zelf een reservekopie hebt. Mocht dat niet zo zijn dan zullen we hier bij helpen om deze te maken.

Algemeen

Kan ik ook een vraag stellen of product x of software y?

Natuurlijk, we zijn slimme jongens en gebruiken in het dagelijks leven heel veel producten in combinatie met de Mac. Er is een grote kans dat we ervaring hebben met jouw specifieke combinatie. Merken als Synology, Sonos, Cisco, Netgear, HP enz zijn ons niet onbekend. Wil je het zeker weten dat we je kunnen helpen? Neem dan even contact op via het contactformulier en we maken een inschatting.

Hoe zit het met mijn privacy?

Om je correct te helpen hebben we uiteraard een aantal gegevens nodig. De volgende gegevens slaan we op:
  • Naam en eventuele bedrijfsnaam
  • Telefoonnummer waarmee je belt
Deze gegevens worden zonder jouw uitdrukkelijke toestemming niet verstrekt aan derden tenzij dit nodig is voor het oplossen van je probleem of wanneer dit bij wet niet anders kan.

Bedrijf

Zijn jullie onderdeel van Apple?

Nee, dat zijn we niet. We zijn compleet onafhankelijk en daar zijn we trots op. Zo weten we zeker dat we je objectief kunnen voorzien van een antwoord en dat we je ook kunnen helpen bij soft- of hardware van een derde partij.

Wat anderen vinden: